Thursday 14 April 2011

Air Pollution

Pencemaran udara ? Tak payah cakap boleh dikatakan hari hari kot . Asap dari kilang , pembakaran terbuka , kenderaan dan seangkatannya . Am i trying to do my Science's revision Haha this is a true fact . Okay hari ni tak nak sentuh pasal asap kilang dan kenderaan tapi ni pasal pembakaran terbuka .

Sekarang , saya dan kawan kawan sedang mengalami Trauma . Trauma ? Kes berat ke ? Trauma kami lebih daripada berat . Trauma yang dimaksudkan ialah we're LEISURELY having study with the smoke . Yang dimaksudkan di sini ialah hampir setiap hari kitorang belajar dalam asap . Bunyi macam pelik ? Tapi itulah kenyataannya . Dan setiap kali asap tu sampai ke hidung kitorang , masing masing akan berpewatakan seperti orang memakai purdah . Ayat yang keluar daripada mulut saya setiap kali asap MENJELMA ialah "Ya allah hari hari ko kita hidup gini? Bahaya laa" and my deskmate Aimuni said "Mimi , brapo kali doh sayo dengar perkataan bahayo awok tuu" . Haha saya akan mengulangi ayat yang sama selagi kejadian ini berlaku .

Bukan ke undang undang Malaysia tak bagi pembakaran pada waktu tengah hari ? Saya pun tak faham . Budak asrama dekat sekolah ada kata "Bukan pagi je malam pun ada" yang pagi tu dikira okay lagi tapi bila sampai je part MALAM semua ternganga .

p/s : saya tulis ni bukan tujuan mengumpat si anu anu . Tetapi please , kesedaran penting . Mungkin ada di kalangan family kita yang buat benda yang sama ? So please take your action towards this matter . Selain kita membahayakan orang lain , kita juga memberi dosa kepada orang orang yang mengeluh macam saya -.- kerana paru paru saya sudah merungut kesakitan . Okay tak logik . Byee .

You should care if you live in Earth .
Help stop global warming.

No comments:

Post a Comment